وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

آنالیز فلزات و بخصوص استنلس استیل

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

آنالیز فلزات و بخصوص استنلس استیل

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

در این بلاگ مطالب ارزشمند زیادی در رابطه با انواع ورق استیل در سری 300 که به ورق استیل نگیر و ورق استیل سری 400 که به ورق استیل بگیر معروف هستند را به علاقه مندان این صعنت ارایه میدهد.

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

جیندال استنلس سورش بوز را به عنوان CHRO منصوب می کند

جیندال استنلس آقای سورش بوز را به عنوان مدیر ارشد منابع انسانی منصوب کردبه عنوان رهبر عملکردهای منابع انسانی ، آقای بوز مسئول راهبرد افراد ، فرهنگ محیط کار ، مدیریت استعدادها و رشد آینده خواهد بود.

تصمیم شرکت برای استخدام نیروهای جدید ، باعث شد تا یه عنوان یک کارفرمای ترجیحی ، تصمیم گیری در مورد استخدام آقای بوز در زمانی رخ دهد که برنامه های توسعه آغاز شده استبه زودی ، واحدهای Jindal Stainless بیش از 20000 نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم استخدام می کنند.

Suresh  با نزدیک به سه دهه تجربه در زمینه عملکردهای گسترده منابع انسانی ، با گروه Vendata ، Mahindra & Mahindra ، Ford Motors و Larsen & Toubro (L&T) همکاری کرده است.

BUMAX  بو اندرسسون را به عنوان BDM در ایالات متحده منصوب می کند

به عنوان بخشی از استراتژی افزایش حضور خود در بازار آمریکای شمالی ، BUMAX  بو اندرسسون را به عنوان مدیر توسعه کسب و کار در ایالات متحده منصوب کرد.

بو اندرسسون به عنوان مدیر توسعه تجارت در ایالات متحده منصوب شده استدر این موقعیت ، او مسئول رشد بازار آمریکا و اطمینان از ادامه خدمات BUMAX به مشتریان به عنوان "راه حل " خواهد بود.

 

بو اندرسون دارای پیشینه محکمی در مهندسی فنی ، بازاریابی ، فروش و مدیریت شرکت های تولیدی مانند Design in Wood ، Casco Schönox ، Akzo Nobel و SIKA دارداو در میامی ، فلوریدا ، ایالات متحده مستقر خواهد بود.

 

AGSL  ایو و سوزان را برای نقش های جدید در شرکت منصوب می کند

Asset Guardian Solutions Limited (AGSL)  از انتصاب دو کارمند به عنوان وظایف تازه ایجاد شده در شرکت خبر داد ، زیرا این شرکت به دلیل تقاضای جهانی برای راه حل تصدی خود رشد بی سابقه ای را تجربه می کند.

ایو او هاگان به عنوان مشاور فنی به AGSL ملحق می شود و به تیم فنی در توسعه ، طراحی و کدگذاری نرم افزار Asset Guardian  کمک می کند ، زیرا این نسخه در انتشار نسخه Asset Guardian نسخه 6.0 کار می کندایو همچنین با پایگاه مشتریان AGSL در سراسر جهان ارتباط برقرار می کند و پشتیبانی سفارشی ، ایجاد پیشنهادات بودجه و نصب نرم افزار را ارائه می دهد.

 

سوزان کمپبل به عنوان دستیار بازاریابی به AGSL می پیوندد و نقش مهمی در حمایت از مدیر بازاریابی در اجرای استراتژی بازاریابی جهانی و نظارت بر عملیات این بخش ایفا می کندسوزان در سازماندهی فعالیت ها و کمپین های بازاریابی پیش قدم می شود ، در حالی که آگاهی از نام تجاری را در کانال های آنلاین و آفلاین افزایش می دهد.

صحای به عنوان دبیرکل و رئیس اجرایی به ISA می پیوندد

انجمن فولاد هند (ISA) اعلام کرد که آلوک صحای در اول اکتبر 2021 به عنوان دبیرکل جدید و رئیس اجرایی خود منصوب کرده است.

Sahay  که مدیر اجرایی سابق سازمان فولاد هند (SAIL) است تقریباً چهار دهه تجربه در صنعت فولاد دارداو با صنعت فولاد و دولت به عنوان یکی از نمایندگان اصلی صنعت برای حمایت از مسائل مربوط به تجارت در مجامع ملی و بین المللی همکاری نزدیک داشته است.

 

Sahay  نماینده هند در مجمع جهانی ظرفیت اضافی فولاد (GFSEC) است که در پاریس در سال 2018 برگزار شد. در سابقه قبلی خود در SAIL ، وی در گردهم آوردن موسسات تحقیق و توسعه در SAIL ، وزارت دفاع و سایر واحدهای دولتی جایگاه بسیار مهمی را دارا بوده است. جایگزینی واردات محصولات در صنایع دفاعی این تلاش ها منجر به گسترش موفقیت آمیز کشتی های جنگی بومی و تضمین این شد که هند به سمت آتنمیربارتا در زمینه فولاد مورد نیاز برای بخش دفاعی حرکت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا در صنعت ورق استیل می توانید از وبسایت فلز کالا بازدید فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۰ ، ۱۶:۴۰
مهدی باقرآبادی

 

 

 

شرکت های تولید کننده ورق استیل مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهای خود اقدام به تولید ورق استیل با ترکیبات شیمیایی مختلفی نموده و سعی در بهبود دادن قابلیت هایی مانند مقاومت، خوردگی، سایش، میزان تحمل دما و …. دارند.
 
تاریخچه ی ورق استیل به زمانی مربوط می شود که نخستین بار در سال 1821 یک مهندس فرانسوی  به نام پیر، مشاهده کرد که با افزایش مقدار مشخصی کروم به آهن، سختی و مقاومت به زنگ زدگی و اسیدی آن افزایش چشم گیری می یابد.
 
ورق استیل یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف محسوب می شود. از جمله این صنایع می توان به صنایع تولید سیمان، کاغذ، مواد شیمیایی و… اشاره کرد.
 
امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید ورق استیل فعالیت دارند که هرکدام برای رسیدن به سطح کیفیت بالاتری با یکدیگر در رقابت هستند. شرکت های تولید کننده ورق استیل مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهای خود اقدام به تولید ورق استیل با ترکیبات شیمیایی مختلفی نموده و سعی در بهبود دادن قابلیت هایی مانند مقاومت، خوردگی، سایش، میزان تحمل دما و …. دارند.
 
در ساختار ورق استیل یا استنلس استیل عناصر متفاوتی وجود دارد. این عناصر شامل کربن، کروم، نیکل و آهن است. هرکدام از این عناصر باعث ایجاد ویژگی های متفاوتی در ورق استیل می شود. کربن موجود در ورق استیل باعث تفاوت آن با آهن می شود. میزان کربن موجود در ورق استیل از 0.30% الی 1.75% متغیر است.
 
عنصر کروم باعث افزایش مقاومت ورق استیل در برابر خوردگی و همچنین خاصیت ضد زنگ بودن آن می شود. از دیگر ویژگی های ورق استیل می توان به بازیافت پذیر بودن، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد.
 

 

 

در ادامه می خواهیم به تفسیر کاربرد ورق استیل، انواع آن و قیمت هر کدام بپردازیم.
 

کاربرد ورق استیل

کاربرد ورق استیل طیف گسترده ای دارد که شامل صنایع خیلی بزرگ تا تولیدی های جزئی است. در هر کدام از این صنایع ورق استیل با گریدهای مختلف کاربرد دارد.
تولید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و دارویی
صنایع شیمیایی
صنایع لباس شویی
صنایع آب و فاضلاب
صنایع نفت و گاز
صنایع برودتی
صنایع کاغذ سازی
توربین های بخار و مخازن
ساخت تانکرهای حمل مواد شیمیایی
ساخت بدنه خودرو، کامیون و هواپیما
ساخت لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتورها
ساخت لوازم خانگی
صنایع تولید شکر
صنعت داروسازی
 

 

 

کاربرد ورق استیل در بویلر

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده ورق استیل در بویلر (دیگ بخار) است. در برخی صنایع مخصوصاً صنایع غذایی یکی از موارد لازم جهت تولید مواد غذایی، بخار آب تمیز و 100% خالص است.
در نتیجه دیگ بخار یا بویلر باید از تجهیزات ضد رنگ و استیل ساخته شود تا بتواند محیط استریل و عاری از هرگونه آلودگی را فراهم کند.
با توجه به آلیاژهای ضد زنگ و غیر مغناطیس در ساخت ورق استیل بهترین گزینه جهت به کارگیری در تولید بویلر است.
از میان آلیاژهای موجود، مناسب ترین آلیاژی که قابلیت تحمل دمای بسیار بالایی را داشته باشد، آلیاژ گرید 300 و 400 است.
 

کاربرد ورق استیل در لوازم خانگی

به احتمال زیاد، در دسترس ترین کالاهایی که در تولید آن ها از ورق استیل استفاده شده، وسایل آشپزخانه است. این ماده نه تنها به ابزارآلات آشپزخانه زیبایی خاصی می دهد، بلکه به سادگی نمی شکند یا خم نمی شود و پس از سال ها استفاده، همچنان درخشان باقی می ماند. علاوه بر این، غیر فعال بودن استیل استنلس باعث عدم خوردگی و زنگ زدن و عدم وجود مواد شیمیایی مضر می شود که از دلایل محبوبیت این ماده توسط صنایع تولیدی است.
 
از بین کالاهای آشپزخانه که در آن ها از ورق استیل استفاده می شود، می توان به چاقو، قاشق، چنگال، ظروف پخت و پز و سرو، وسایل مکانیکی آشپزخانه و… اشاره کرد.
 
تمام ویژگی های گفته شده در بالا باعث شده تا استفاده از ورق استیل در تولید ابزارآلات دستی و تجهیزات جانبی روزمره نیز محبوبیت بالایی داشته باشد.
 

کاربرد ورق استیل در صنایع نفت و گاز

در صنایع مربوط به نفت و گاز، فلزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که پرکاربردترین آن ها ورق استیل است. ورق استیل در این حوزه برای مواردی همچون جریان سازی، اجزای ساختاری، مبدل های حرارتی و تجهیزات پردازشی مورد مصرف واقع می شود.

ورق استیل بگیر و نگیر چیست؟

هنگام خرید ورق استیل شاید این دو اصطلاح به گوشتان خورده باشد، ورق استیل بگیر به فولاد زنگ نزنی می گویند که خاصیت جذب به وسیله آهن ربا را داشته باشد و ورق استیل نگیر به فولاد زنگ نزنی می گویند که به آهن ربا جذب نشود.
آلیاژ کروم و نیکل باعث نگیر بودن ورق استیل می شوند.

قیمت ورق استیل

پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت ورق استیل نقش دارند. از جمله این پارامترها نوع گرید ورق استیل، نوع آلیاژ، نرخ دلار و… است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ورق استیل به سایت felez.org مراجعه نمایید یا از طرق تماس با کارشناسان این مجموعه اطلاعات لازم را کسب کنید.
 

انواع ورق استیل

ورق استیل سری 200

آلیاژ های کرم، نیکل و منگنز اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این نوع ورق استیل است.

 

 

 

 

ورق استیل سری300

این نوع ورق استیل بسیار انعطاف پذیر بوده و قابلیت شکل گرفتن زیادی دارد. مرسوم ترین و پرکاربردترین ورق استیل در کل دنیا است.
این سری ورق استیل به دلیل نفوذ پذیری مغناطیسی پایین و سختی کم در صنایع برودتی قابل استفاده است.
 

ورق استیل سری 400

در ورق استیل سری 400 میزان کربن آهن کم بوده و کروم و مولبیدن به عنوان عناصر اصلی این سری محسوب می شوند.
 

ورق استیل سری 500

به دلیل داشتن مقادیر بالای کروم مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد.
 

ورق استیل سری 600

این سری بسته به نوع آلیاژ به کار رفته در آن ها متفاوت هستند و بسته به نوع آلیاژ درجه مقاومت و کاربردشان نیز متفاوت است.
 

کلام آخر

همان طور که گفته شد ورق استیل به عنوان یکی از مواد اولیه صنایع مختلف به کار می رود. یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارد، شرکت فلز کالا است. این شرکت با ربع قرن تجربه در زمینه واردات انواع ورق استیل فعالیت دارد.
 
از جمله سیاست های شرکت فلز کالا، رعایت اصول اخلاقی، تیم ماهر و خبره، تحویل به موقع کالا، تأمین سلامت محموله و مسئولیت پذیری بالا است.
 
شرکت فلز کالا علی رغم شرایط دشوار تحریم، با رویکردی هوشمندانه و نویت توانسته با توجه به نیاز سنجی مشتریان و شناسایی ظرفیت بازار و از طرف دیگر عقد قرارداد با تولید کنندگان معتبر بین المللی جهت تأمین کالا نقش مؤثری در تأمین نیاز کارخانجات تولیدی و صنایع داخلی به انواع ورق استیل داشته است.
 
شما می توانید با مراجعه به سایت felez.org با خانواده ی ورق استیل آشنا شوید و با خیال راحت محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

 

منبع مطلب : https://www.talab.org/reportage/ورق-استیل.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۰ ، ۱۵:۰۸
مهدی باقرآبادی

 

 

 

فولاد زنگ نزن هندی که تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار گرفته اند ، به دنبال اعمال عوارض جانبی برای واردات فولاد ضد زنگ از اندونزی و چین هستند .
واردات فولاد ضد زنگ در چهار ماهه اول سال مالی 2017 حدود 177 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
یکی از تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ مستقر در هاریانا ، می گوید : "ما در این مورد با دولت صحبت کردیم و امروز به شرایطی رسیده است که ما باید ظرفیت های خود را کاهش دهیم زیرا تجارت سودآور نیست." 
هفته گذشته اکانت توییتر رسمی جیندال ضد زنگ NSE 3.92 the این موضوع را در توییتر اعلام کردند.
" فقط در 4 ماه گذشته ، شاهد افزایش 177 درصدی واردات فولاد ضد زنگ از چین و اندونزی هستیم. ابی هودای جیندال ، مدیر عامل جیندال استنلس ، در توییتر خود گفت: با تعلیق مالیات ضد یارانه ای ، ما از ماموریت "تولید در هند" سرپیچی می کنیم.
انجمن نورد های سرد فولادی ضد زنگ هند با ارسال نامه ای به وزارت دارایی درخواست وضع فوری عوارض جانبی (CVD) بر واردات از اندونزی و چین را کرده است.
"در بودجه اتحادیه ، CVD چین تا 30 سپتامبر 2021 متوقف شد و CVD اندونزی به طور کل لغو شد ، که یک شکست بزرگ برای تولید کنندگان استنلس استیل هند محسوب می شود."
طبق داده ها ، از میانگین ماهانه 34،105 میلیون تن (MT) در سالهای 2020-2021 ، میانگین آوریل-ژوئیه 60،214 میلیون تن و تنها در جولای 2021 ، 77،337 میلیون تن (MT) است.

این صنعت می گوید: "با توجه به اینکه صنعت هنوز در حال بهبود شرایط بعد از Covid-19 است ، اگر CVD فوراً اعمال نشود ، اعضای MSME ما قادر به فعالیت بیشتر نخواهند بود و ممکن است به طور کل تعطیل شوند."
با این حال ، برخی از صنایع مصرف کننده از عدم دسترسی به برخی محصولات فولادی ضد زنگ به عنوان یکی از دلایل اصلی واردات یاد کرده اند.
"حدود 4-5 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت، فولاد ضد زنگ است و ما به فولاد تولیدی خود نیاز داریم که این میزان در هند موجود نیست یا حداقل به قیمتی که ما می خواهیم موجود نیست. این می تواند یکی از دلایل جهش واردات باشد.

 

 

 

فولاد ضد زنگ در ساخت و ساز ، کارد و چنگال و لوازم آشپزخانه ، خودرو و صنعت تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد.
یک کارشناس ارشد اقتصادی در هند می گوید: "حذف CVD ممکن است یک شکست برای بازیکنان داخلی باشد ، اما به گفته ما ، این یک زمینه مساوی ایجاد می کند که در آن به محصولات بیشتری با قیمت بسیار ارزان تر دسترسی پیدا می کنیم."
ظرفیت فولاد ضد زنگ هند سالانه بیش از 5 میلیون تن است. بخش MSME تقریباً یک سوم یا 1.4 میلیون تن به ظرفیت فولاد ضد زنگ کمک می کند.


بقیه ظرفیت جیندال استنلس با 1.9 میلیون تن ، 340.000 تن از فولاد ، زیرمجموعه 100٪ SAIL  است ، در حالی که 1.45 میلیون تن از چند تولید کننده خصوصی مانند BRG ، Rimjhim ، Shah Alloys و Valley Iron تهیه می شود.
برای مشاهده آخرین اخبار های مربوط به صنعت ورق استیل می توانید از وبسایت فلز کالا بازدید کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۰۰ ، ۱۵:۲۳
مهدی باقرآبادی

 

 

آلیاژ تیتانیوم گرید 9 حاوی 3٪ آلومینیوم و 2.5٪ وانادیوم است ، مواد آلیاژی کمتری نسبت به درجه 5 که معمولا رایج تر است دارد(6٪ آلومینیوم و 4٪ وانادیوم). گرید 9 تیتانیوم، که با عنوان Ti-3-2.5  نیز نامیده می شود ، مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و استحکام مکانیکی بهتری ارائه می دهد و اکنون به طور معمول در برنامه های متنوع مانند لوله های هیدرولیک هواپیما و بدنه دوچرخه های حرفه ای استفاده می شود.
جوش پذیری Ti-3-2.5 خوب است به شرط اینکه اقدامات احتیاطی لازم انجام شود. با توجه به واکنش پذیری طبیعی تیتانیوم و آلیاژهای آن ، محافظ گاز بی اثر باید روی OD و ID لوله ها قرار گیرد و هنگام جوشکاری ورق و صفحه از این حفاظت اطمینان حاصل شود.

 

 

 

Huntingdon Fusion Techniques HFT®  دارای محصولاتی است که به طور خاص برای فراهم کردن گاز خنثی جهت محافظت از جوش طراحی شده است. HFT® طیف وسیعی از سیستم های پاکسازی لوله و تیوب ، از جمله QuickPurge® و PurgElite® همراه با Weld Purge Plugs ™ را برای پاکسازی قسمت های داخلی لوله ، که می تواند تمام قطر لوله و تیوب بین 13 میلی متر و 2235 میلی متر (تا 88 ″)را پاکسازی کند، تولید می کند.
سیستم های حفاظتی اضافی برای قسمتهای بالای جوشهای لوله ای و مسطح توسط Argweld Weld Trailing Shields®  ارائه شده است.
جهت اطلاع از آخرین اخبار صنعت دنیا میتوانید از وبسایت توان فلز بازدید بفرمایید. تیم توان فلز ، واردات و عرضه کننده مستقیم ورق استیل از برترین برندهای دنیا می باشد. شما عزیزان میتوانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان بخش فروش یا مهندسی تماس گرفته و در رابطه با انتخاب گرید مناسب برای محیط کاری خود مشورت رایگان دریافت کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۰۰ ، ۱۴:۳۸
مهدی باقرآبادی