وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

آنالیز فلزات و بخصوص استنلس استیل

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

آنالیز فلزات و بخصوص استنلس استیل

وبلاگ تحقیقاتی متالورژی

در این بلاگ مطالب ارزشمند زیادی در رابطه با انواع ورق استیل در سری 300 که به ورق استیل نگیر و ورق استیل سری 400 که به ورق استیل بگیر معروف هستند را به علاقه مندان این صعنت ارایه میدهد.

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

مقدمه

فولادهای ضد زنگ برای کاربردهایی انتخاب می شوند که مقاومت در برابر خوردگی ، استحکام و جذابیت زیبایی آنها لازم باشدبا این وجود ، بسته به شرایط خدمات ، فولادهای ضد زنگ به دلیل رسوبات سطحی لکه دار تغییر رنگ می شوند ، بنابراین نمی توان تصور کرد که کاملاً عاری از تعمیر و نگهداری استبرای رسیدن به حداکثر مقاومت در برابر خوردگی و زیبایی ، باید سطح استیل ضد زنگ تمیز نگه داشته شودمشروط بر اینکه از جنس استنلس استیل و سطح صحیح به درستی انتخاب شده باشد و برنامه تمیز کردن به طور منظم ، عملکرد خوب و ماندگاری طولانی حاصل خواهد شد.

عوامل مؤثر بر نگهداری

از آلودگی سطح و تشکیل رسوبات بر روی سطح استیل جلوگیری می شوداین رسوبات ممکن است ذرات ریزی از آهن یا زنگ آهن باشد که در طول ساخت به وجود آمده اندشرایط جوی صنعتی و حتی طبیعی که می تواند باعث ایجاد رسوباتی شود که باعث ایجاد خرابی های قابل توجهی شود ، به عنوان مثال رسوبات نمکی در شرایط دریایی.

محیط های کاری همچنین می توانند شرایط تهاجمی مانند گرما و رطوبت را در ساختمانهای استخر شنا ایجاد کننداین شرایط می تواند باعث تغییر رنگ سطح فولادهای ضد زنگ شود و بنابراین به طور مکرر به نگهداری نیاز دارد.

فرآیندهای مدرن برای مقاصد بهداشتی از بسیاری از پاک کننده ها ، ضدعفونی کننده ها و سفید کننده ها استفاده می کنندراه حل های اختصاصی ، هنگامی که مطابق با دستورالعمل سازندگان مورد استفاده قرار می گیرند ، باید بی خطر باشند اما در صورت استفاده نادرست (به عنوان مثال گرم یا غلیظ) ، ممکن است باعث تغییر رنگ یا خوردگی روی ورق استیل شوندگاهی اوقات محلول های اسید قوی برای تمیز کردن سنگ تراشی و کاشی کاری ساختمان ها استفاده می شوداین اسیدها هرگز نباید در جایی که تماس با فلزات از جمله فولاد ضد زنگ امکان پذیر باشد ، استفاده شونداگر این اتفاق بیفتد ، محلول اسید بلافاصله باید برداشته شود و به دنبال آن رقیق و شستشو با آب تمیز انجام شود.

 

 

نگهداری برنامه

با توجه به مراقبت در هنگام ساخت و نصب ، تمیز کردن قبل از تحویل نباید مشکلی ایجاد کنددر صورت طولانی شدن مدت زمان نصب یا تأخیر در زمان نصب ، ممکن است توجه بیشتری شوددر صورت وجود آلودگی سطح مشکوک ، تمیز کردن فوری پس از رفع محل باید از بروز مشکلات جلوگیری کنددست زدن به مواد غذایی ، دارویی ، هوافضا و برخی از کاربردهای هسته ای ممکن است نیاز به تمیزی بسیار بالایی داشته باشد که برای هر صنعت لازم است.

بسامد تمیز کردن به برنامه بستگی دارد - یک قانون ساده:

به منظور ترمیم ظاهر اصلی آن ، فلز را هنگام کثیف شدن تمیز کنید .

این ممکن است برای برنامه های خارجی یک تا چهار بار در سال متفاوت باشد ، اما ممکن است روزانه برای موارد برنامه های بهداشتی باشدتوصیه های مربوط به تمیز کردن فرکانس ها در کاربردهای معماری در زیر آورده شده است.

فرکانس تمیز کردن در برنامه های معماری

محل

430 (1.4016)

304 (1.4301)

316 (1.4401)

درونی؛ داخلی

همانطور که برای حفظ ظاهر یا طراحی لازم است

حومه یا روستایی

فواصل 6 تا 12 ماهه (متناسب با موقعیت مکانی و طراحی)

صنعتی یا شهری

درجه توصیه نمی شود

3-6 ماه

6-12 ماه

ساحلی یا دریایی

درجه توصیه نمی شود

درجه توصیه نمی شود

6-12 ماه

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۵۷
مهدی باقرآبادی

 

 

مقدمه

در این مقاله لیستی از اصطلاحات وجود دارد که بطور خاص با فولادهای ضد زنگ ، پردازش و استفاده از آنها در ارتباط استبه عنوان گزینه ای برای اسکن کردن لیست ، با استفاده از کلیدهای "Ctrl" و "F" در کنار یکدیگر ، "find" را از طریق صفحه کلید خود امتحان کنیداصطلاح مورد نظر خود را در کادر گفتگو که سپس ظاهر می شود تایپ کنید.

 

واژه نامه اصطلاحات

فعال

سطح توانایی مقاومت در برابر خوردگیحالت منفعل ) را در شرایط غالب از دست داده است

بازپخت

یک عملیات حرارتی نرم کننده که برای بازگرداندن قابلیت ماشین کاری یا شکل پذیری در کار سرد انجام می شود ، معمولاً به دنبال کار سردبازپخت محلول ذرات رسوب شده را حل می کند (به عنوان مثال کاربیدها ، فاز سیگما) برای بهینه سازی مقاومت در برابر خوردگی.

آستنیت

یک فاز از فولاد با کوچکترین بلوک ساختاری ساختار اتمی "صورت محور مکعب" (fcc) یعنی یک اتم در هشت گوشه یک مکعب و دیگری در مرکز هر یک از شش صورتفولادهای ضد زنگ آستنیتی با این ساختار 1.4301 (304) را شامل می شوند و از لحاظ مشخصات غیر مغناطیسی هستنداین ساختار قابلیت جوشکاری ، شکل پذیری و مقاومت بالا در دمای پایین را بهبود می بخشد.

آستنیتیشن

مرحله اول در طول سخت شدن / تقویت عملیات حرارتی فولادهای ضد زنگ مارتنزیتیبه طور معمول پس از خنک شدن در دمای محیط ، یک بهبود معتدل انجام می شود.

بازپخت روشن

فرآیند بازپخت در فضای محافظ انجام می شود تا از لکه شدن سطح یا اکسیداسیون جلوگیری شوداز گاز آمونیاک ترک خورده معمولاً هنگام پخت و پز روشن نوار (کویل) در کارخانه فولاد استفاده می شودپایان حاصل 2(BSEN 10088-2) است ، که اغلب به عنوان BA نیز شناخته می شود

محافظت کاتدی

روشهای افزایش مقاومت در برابر خوردگی سطح ، در طیف وسیع تری از شرایط ، به عنوان مثال در  نوع 316 در برخی از کاربردهای تماسی با آب دریاروشهای ولتاژ تحت فشار به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند و پتانسیل الکترود سطح فلز را کاهش می دهند.

کلریدها (هالیدها)

یونهایی که از اتمهای کلر (فلوئور ، برم ، ید) تشکیل می شونداغلب در فرم مایع بسیار خورنده هستندمی تواند دلیل مکانیسم های حمله موضعی مانند شکاف ، پیتینگ ، ترک خوردگی استرسی باشد.

کار سرد

تغییر شکل (تشکیل ، ماشینکاری) در زیر دمای تبلور مجدد فولاد ، و در نتیجه افزایش استحکام و سختی در اثر کار سرئ بیشتر انجام می شود.

خوردگی

فرآیندی الکتروشیمیایی که در آن اتم های فلزی از سطح فولاد خارج می شونداستنلس استیل ها از مقاومت در برابر خوردگی عمومی خوبی برخوردار هستند. اما می توانند از مکانیسم خوردگی موضعی مانند ترک خوردگی ، گودبرداری و ترک خوردگی استرس رنج ببرند.

خزش

آهسته ، وابسته به زمان ، تغییر شکل به طور معمول در دماهای بالاتر از 600 درجه سانتیگراد. میزان استرس که منجر به خزش می شود به طور قابل توجهی پایین تر از استحکام کوتاه مدت برای درجه حرارت خاص است.

کشش عمیق

یک شیوه کار سرد که در آن یک ورق توسط یک دستگاه پرس به درون قالب کشیده می شود تا جام های عمیق یا کاسه ها را بسازددر هنگام شکل گیری کشش CF ، دیواره جانبی فشار عمدا نازک نمی شوددرجه 1.4301 (304) به طور گسترده ای برای قابلمه های کشیده عمیق استفاده می شود

دوپلکس

فولادهایی با ترکیبی از فازهای آستنیت و فریت ، برای تولید فولادهای استحکام مکانیکی بالاتر با مقاومت در برابر خوردگی در برابر استرس بهتر از انواع آستنیتی.

خستگی(استحکام)

مکانیسم شکست مکانیکی مترقی که ناشی از تنش نوسان کننده (چرخه ای) است (به عنوان مثال لرزش) بر تعداد زیادی از وارونگی های استرسفولادهای مارتنزیتی می توانند مستعد خستگی باشند ، انواع دیگر مقاوم تر هستند.

فریت

یک فاز از فولاد با کوچکترین بلوک ساختاری ساختار اتمی "مکعب بدنه محور" (bcc) یعنی یک اتم در هشت گوشه یک مکعب و دیگری در مرکز مکعب استنلس استیل فریتیک با این ساختار 1.4016 (430) را شامل می شوند و از لحاظ مشخصات مغناطیسی هستند.

سخت شدن

به طور معمول با فرآیندهای عملیات حرارتی همراه است (سخت گیری و خنک شدن) اما کار سرد باعث افزایش سختی فولادهای ضد زنگ آستنیتی می شودسختی مقاومت در برابر تورفتگی یا خراشیدن است ، تقویت cf که افزایش خصوصیات کششی است.

کار گرم

تغییر شکل (فورج) بالاتر از دمای تبلور مجدد فولاددر اینجا با پیشرفت کار ، فلز به طور مداوم خود را با ثبات تر می کنددر خنک کننده تا دمای محیط افزایش استحکام وجود ندارد و بعد از کار گرم نیاز به بازپختی لازم نیست.

گریدهای  L

بیشتر برای 304L (1.4307) و 316L (1.4404) اعمال می شودفولادهایی با کمتر از 0.030٪ کربن برای جلوگیری از حساس شدن در چرخه حرارتی ، به ویژه جوشکاری.

مارتنزیت

فاز در فولاد با سختی بالا مشخصه ، اما می تواند شکننده باشدزمانی تشکیل می شود که کربن / کروم (فولادهای ضد زنگ مارتنزیتی) به سرعت از دمای تقویتی آنها در طی عملیات حرارتی خنک می شوند ورق استیل مارتنزیت شامل درجه های 1.4021 (420) هستند.

نورمالیزیشن

نوعی از فرآیند پخت درجه حرارت زیر بحرانی که در آن بخشی از خرابی های ساختاری در طی کار سرد قبلی مورد استفاده قرار می گیرد.

رویینگی

شرایط سطحی باعث مقاومت در برابر خوردگی فولاد یعنی فیلم غیرفعال در شرایط غالب می شوداز فولادهای ضد زنگ در شرایطی استفاده می شود که شرایط رویینگی خود را حفظ کند.

انفعال سطح

تیمارهای اکسیداسیون سطحی ، به طور معمول با استفاده از اسید نیتریک ، برای ترویج تشکیل لایه مقاوم در برابر خوردگی محافظ شفاف روی سطح فولاد انجام می شوداین روشهای درمانی فقط برای قطعات پیچیده ماشینکاری شده در نظر گرفته شده برای سرویس فوری در جایی که ممکن است مانع فرآیند غیرفعال شدن طبیعی شود ، ضروری است.

بگیر

 از مواد مربوط به توانایی جذب آهنربای دائمی یا تحت تأثیر یک میدان مغناطیسی استفولادهای ضد زنگ آستنیتی به عنوان مثال 1.4301 (304) وقتی آنیل می شوند سطح نفوذپذیری نسبی کمی بالاتر از 1 دارند و گفته می شود غیر مغناطیسی استنفوذپذیری مغناطیسی به دلیل شکل گیری فاز مارتنزیتی مغناطیسی می تواند در اثر سرما یا خنک شدن به دمای زیر صفر افزایش یابد

pH

مقیاسی برای نشان دادن غلظت یون هیدروژن محلول هااسیدها مقدار pH بین 1 تا 6 دارند ، پایه ها (قلیایی) بین 8 تا 14 و آب (خنثی) مقدار 7 دارد.

ترشی (ترشی)

درمانهای شیمیایی (معمولاً اسید) که یک لایه نازک از سطح فلز را از بین می بردترشی با اسید نیتریک نیز برای از بین بردن ترشی آلودگی آهن از سطوح استیل ضدزنگ استفاده می شود.

خرج کردن

همچنین به عنوان گذر پوست شناخته می شودیک عمل نورد سرد نهایی در تولید کویل (نوار) ​​برای بهبود شکل و صاف بودننتیجه نهایی 2B است

ایجاد حفره

نوعی از خوردگی موضعی که اغلب با وجود کلریدها در محیط همراه است.

رسوب سختی

مکانیسم تقویت شده توسط عملیات حرارتی تولید می شودفقط روی فولادهای مخصوص در دسته 1.4542 (17/4PH) ، 1.4594 (FV 520B)  استفاده کرداستحکام بالاتر در مقایسه با فولادهای رایج مارتنزیتی از فولادهای معمولی 1.4021 (420) ، 1.4057 (431) حاصل می شودمقاومت در برابر خوردگی معمولاً با نوع 1.4301 (304) قابل مقایسه است.

درجه بندی دما

دمایی که بالاتر از آن خوردگی به طور اتوماتیک وار رخ می دهدغالباً با واحد وزن در واحد سطح در واحد زمانی مشخص بیان می شود به عنوان مثال gm / cm 2 /h ساعت

حساسیت

کاهش احتمالی مقاومت در برابر خوردگی (که معمولاً با حمله بین کریستالی همراه است) به دلیل قرار گرفتن یا عبور از محدوده دمایی بالا،پوسیدگی جوش اصطلاح قدیمی برای این امر استاین از بین رفتن Cr از ماتریس فولادی به دلیل تشکیل کاربید کروم است.

پایدارسازی

با افزودن مقادیر کمی از تیتانیوم یا نیوبیوم به فولاد ، باعث می شود تا فولاد در برابر حساسیت زدایی بین کریستالی مقاوم تر شودگریدهای 1.4541 (321) ، 1.4550 (347) و 1.4571 (316Ti) نمونه هایی از گریدهای اثبات شده هستند.

استرس زدایی

عملیات حرارتی برای کاهش فشارهای داخلی (باقیمانده) به دنبال کار سرد انجام می شودبه منظور بهبود مقاومت در برابر ترک خوردگی استرس انجام شد.

شکل دهی

 یک روش شکل دهی کارسرد که در آن یک ورق توسط یک دستگاه پرس به داخل قالب کشیده می شود و لبه های ورق برای ساختن فنجان های عمیق یا کاسه ها مهار می شونددیواره جانبی فشار در حین تشکیل نازک می شود ، اما ناشی از کارسرد باعث جلوگیری از شکستگی در این مناطق می شودسینک های تولید شده از یک ورق استیل از فولاد معمولاً با استفاده از یک نوع فرمول خاص 1.4301 (304) شکل گرفته می شوند.

تمپرکردن

مرحله دوم در حین سخت شدن / تقویت عملیات حرارتی فولادهای ضد زنگ مارتنزیتیسختی فلز را بهبود می بخشد اما مقداری از سختی و استحکام سطح کاهش می دهد.

سختی

توانایی یک ماده در مقاومت در برابر اثرات ناگهانیاگرچه تمام فولادهای ضد زنگ از نرخ مقاومت قابل قبولی در دمای معمولی برخوردار هستند ، اما بیشتر فولادهای ضد زنگ ، مشترک با فولادهای کربن و آلیاژهای استیل ، رفتار شکننده را در دمای پایین نشان می دهنددر مقابل ، فولادهای ضد زنگ آستنیتی این رفتار را نشان نمی دهند و در نتیجه برای کاربردهای کرایوژنیک استفاده می شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۴
مهدی باقرآبادی

 

مقدمه

BS EN 10088-1 مقدار محدودی از داده ها را برای معرفی استنلس استیل ارائه می دهدبالاتر از دمای محیط این محدود به مدول الاسیتیت (مدول یانگ) و ضرایب انبساط حرارتی استحداکثر دمایی که برای آن داده وجود دارد 500 درجه سانتیگراد است.

داده های "معمولی" دقیق تری در انتشارات INCO وجود دارد. "فولادهای زنگ نزن آستنیتی کروم - نیکل - مهندسی در دماهای بالا". . گزیده ای از این داده ها در این مقاله فقط برای گریدهای معمول آستنیتی درج شده استبرخی از داده های نشان داده شده در این مقاله از نمودارهای موجود در منبع اصلی گرفته شده اند.

مدولای درجه حرارت ارتجاعی و ضرایب انبساط برای فولادهای ضد زنگ مشخص شده در BS EN 10088-1

جدول زیر بر اساس داده های مرجع ارائه شده در BS EN 10088-1 استفقط نمونه ای از اطلاعات برای رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ نشان داده شده استاینها با استفاده از انواع فولادی "AISI" گروه بندی می شوندجدول جداگانه نشانگر برخی از گریدها است که در قالب گروه آمده است.

انواع فولاد (AISI)

مدول الاستیسیته (kN / mm 2 ) ، در:

ضریب متوسط انبساط حرارتی (10 -6 X K -1 ) بین 20C و:

دما

20C

100C

200C

300C

400C

500C

100C

200C

300C

400C

500C

فولادهای زنگ نزن

410S

220

215

210

205

195

-

10.5

11.0

11.5

12.0

12.0

430

220

215

210

205

195

-

10.0

10.0

10.5

10.5

11.0

444

220

215

210

205

195

-

10.4

10.8

11.2

11.6

11.9

فولادهای ضد زنگ سخت و مارتنزیت و بارندگی

410

215

212

205

200

190

-

10.5

11.0

11.5

12.0

-

440

215

212

205

200

190

-

10.4

10.8

11.2

11.6

-

630

200

195

185

175

170

-

10.9

-

11.1

-

-

فولادهای ضد زنگ آستنیتی

304

200

194

186

179

172

165

16.0

16.5

17.0

17.5

18.0

316

200

194

186

179

172

165

16.0

16.5

17.0

17.5

18.0

"6٪ مو"

195

190

182

174

166

158

16.5

17.0

17.5

18.0

18.0

فولادهای ضد زنگ دوتایی

'2205'

200

194

186

180

-

-

13.0

13.5

14.0

-

-

در جدول زیر برخی از نمرات EN تحت پوشش "انواع فولاد" آورده شده است.

AISI

نمرات EN پوشانده شده است

410S

1.4000

430

1.4016

444

1.4521

410

1.4006 (410) ، 1.4005 (416) ، 1.4021 (420)

440

1.4112 (440B) ، 1.4122 ، 1.4125 (440C)

630

1.4542 (PH 17/4)

304

1.4301 (304) ، 1.4305 (303) ، 1.4306 (304L) ، 1.4307 (304L) ، 1.4541 (321) ، 1.4550 (347)

316

1.4401 (316) ، 1.4404 (316L) ،

 

 

'2205'

1.4462 (2205)

"6٪ مو"

1.4547 (254SMO)

 

 

خواص فیزیکی درجه حرارت بالا برای فولادهای زنگ نزن آستنیتی (انتشار اطلاعات INCO 2980 داده)

جداول بر اساس نمودارها و جداول نشان داده شده در انتشارات INCO "فولادهای ضد زنگ کروم نیکل آستنیتی-ویژگیهای مهندسی در دمای بالا". این داده ها براساس مقادیر اندازه گیری شده است که معمولاً در واحدهای 'fps' با درجه حرارت در فارنهایت گزارش می شوددر اینجا ، اینها به عنوان نزدیکترین مقادیر گرفته شده اند و فقط برای راهنمایی هستند ، نه برای اهداف مشخصاتفقط بخشی از داده های موجود در اینجا نشان داده شده استانتشار کامل (INCO 2980) از وب سایت موسسه نیکل در دسترس است .

 

مدول الاستیسیته (E) و استحکام (برشی) (G) (E / G)

دما ج

304

316

310

24

19.9 / 8.0

19.9 / 7.9

20.3 / 7.9

90

19.6 / 7.8

19.8 / 7.7

19.8 / 7.7

150

19.1 / 7.6

19.3 / 7.5

19.3 / 7.5

200

18.7 / 7.4

18.9 / 7.2

18.8 / 7.2

260

18.3 / 7.2

18.5 / 7.0

18.4 / 7.0

320

18.0 / 7.0

18.0 / 6.8

17.9 / 6.8

370

17.4 / 6.8

17.5 / 6.6

17.5 / 6.6

430

16.9 / 6.7

16.7 / 6.4

17.0 / 6.4

480

16.3 / 6.5

16.5 / 6.2

16.6 / 6.2

540

15.8 / 6.3

16.0 / 6.0

16.2 / 6.0

590

15.3 / 6.0

15.6 / 5.8

15.8 / 5.8

650

14.8 / 5.8

15.1 / 5.7

15.3 / 5.6

700

14.3 / 5.6

14.6 / 5.6

14.9 / 5.3

760

13.6 / 5.4

14.0 / 5.4

14.4 / 5.0

820

12.7 / 5.2

13.4 / 5.3

13.4 / 4.9

870

-

-

13.5 / 4.6

 

واحدها kgf / mm 2 x 10 3 هستند (برای تبدیل به N / mm 2 برای 9.807 ضرب کنید )

 

نسبت پواسون

دما ج

304

316

310

150

0.28

0.26

0.32

260

0.30

0.29

0.31

370

0.32

0.34

0.31

480

0.28

0.30

0.32

590

0.29

0.32

0.34

700

0.28

0.31

0.34

820

0.25

0.24

0.29

 

نسبت پواسون هیچ واحدی ندارد.

تراکم

دما ج

301

316

20

7910

7950

90

7880

7920

200

7840

7880

320

7790

7830

430

7740

7790

540

7690

7740

650

7640

7690

760

7590

7640

870

7540

7590

واحدها در این جدول به Kg / m 3 تبدیل شده اند

انبساط حرارتی

این مقادیر "متوسط" بین 20 درجه سانتیگراد و درجه حرارت نشان داده شده هستند ، نه مقادیر "آنی" یعنی مقادیر خاص برای دمای نشان داده شدهمقادیر از نمودار ، شکل 31 گرفته شده است ، و بنابراین از منحنی های ترسیم شده مستند به تفسیر هستند.

دما ج

304

310

100

16.3

15.4

200

16.7

15.6

300

17.1

16.1

400

17.6

16.6

500

18.0

17.0

600

18.3

17.1

700

19.0

17.6

800

20.0

18.0

واحدها 10 -6 x C -1 هستند

رسانایی گرمایی

دما ج

304

316

310

200

15

13.5

12

400

17.5

16

14

600

18

18.5

17

واحدهای به کار رفته در شکل 29 از انتشارات INCO kcal / m.hr.degC هستند

گرمای خاص

دما ج

301

316

20

456

452

90

490

486

200

532

528

320

557

548

430

574

565

540

586

573

650

599

586

760

620

615

870

645

649

واحدها J / kg.K هستند

مقاومت الکتریکی

دما ج

304

316

310

20

72

74

94

90

78

79

100

200

86

87

105

320

95

93

111

430

102

99

116

540

108

104

120

650

114

110

124

760

118

-

127

870

125

-

129

واحد ها micro-ohm.cm هستند

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ورق استیل می توانید با کارشناسان گروه فلز تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۰۲
مهدی باقرآبادی

 


مجمع بین المللی فولاد ضد زنگ (ISSF) طی یک وبینار ، برندگان جوایز خود را در مقوله های فناوری جدید ، توسعه جدید ، ایمنی و پایداری اعلام کرد که جایگزین مراسم سنتی سالانه و در آن ضد زنگ آمریکای شمالی ، ضدزنگ کلمبوس و Acerinox Europa  شد. همه شرکت های پیروز شده بخشی از گروه Acerinox بودند.

استیل ضدزنگ آمریکای شمالی در پی توسعه یک پروژه که در آن از سرباره به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود ، جایزه اول را در گروه پایداری دریافت کرد و آن را تبدیل به کاشی های بیرونی و سنگ های سنگ فرش کرداین ماده حتی از سیمان پرتلند نیز مقاوم تر است.

همچنین ، Acerinox Europa  برای اجرای برنامه "ساختمانهای LED" جایزه سوم را در گروه پایداری کسب کرد که از طریق آن یک سیستم روشنایی هوشمند LED نصب شد و با صرفه جویی در مصرف هم با کاهش مصرف و هم با تطبیق روشنایی با نیازهای مصرفی ، صرفه جویی در مصرف انرژی را به دست آورد.

 



در رده فناوری نوین ، کارخانه آفریقای جنوبی ، کلمبوس ضد زنگ ، برای یک پروژه با هدف توسعه ساخت و سازهای مدولار با استفاده از فولاد ضد زنگ درجه 3Cr12  جایزه اول را کسب کرد.

دفتر اصلی شرکت آسرینوکس در اسپانیا واقع شده است و در حال حاضر در دنیا برترین شرکت در زمینه استنلس استیل است .

 گفتنی است که در ایران با توجه ب تحریم های ظالمانه گروه فلز با وجود سختی های فراوان همچنان طرف قرارداد با آسرینوکس و کلمبوس بوده است و می توانید برای سفارش ورق استیل و مشاهده محصولات این دو کمپانی برتر دنیا از وبسایت گروه فلز بازدید بفرمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۳۲
مهدی باقرآبادی

 


توتال با دستیابی به سبد خرید Energías de Portugal از 2.5 میلیون مشتری B2C و دو نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز که نمایانگر ظرفیت تولید برق تقریباً 850 مگاوات است ، موقعیت های خود را در تولید و تأمین برق و گاز در اسپانیا تقویت می کند.

این معامله در خدمت آرمان توتال برای دستیابی به خنثی کردن کربن تا سال 2050 برای تجارت جهانی است ، تمامی تولیدات و محصولات انرژی مورد استفاده مشتریان است و نقش عمده ای در انتقال انرژی در اروپا دارد ، اسپانیا جزو اولین کشورهایی است که هدف خنثی بودن کربن تا سال 2050 اتخاذ کرده است.

 

 


معامله با EDP براساس ارزش شرکت 515 میلیون یورو استاین شرایط تحت شرایط قبلی ، از جمله تصویب مقررات باقی مانده است و باید قبل از پایان سال 2020 نهایی شود. نمونه کارها از حدود 2.5 میلیون قرارداد مسکونی از حدود 2.1 میلیون نفر است که توسط  EDP Commercializadora (100٪ EDP) و حدود 0.4 میلیون توسط CHC برگزار می شود ، تشکیل شده است. سرمایه گذاری مشترک بین EDP و CIDE که معامله اخیر منوط به توافقنامه CIDE استبا بسته شدن قرارداد ، EDP 280  مدیریت فعالیت های به دست آمده را به Total منتقل می کند

برای مشاهده قیمت ورق استیل اینجا را ببینید..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۹ ، ۱۶:۴۰
مهدی باقرآبادی

 

یک اسپین آف پزشکی از دانشگاه لیمریک از یک Hermle VMC 5 محوره برای کلیه نیازهای ماشینکاری خود استفاده می کند.

تخمین زده می شود که 10 ترکیب مواد شیمیایی ، ژنوم ، پروتئین ، پپتیدها و ترکیبات طبیعی وجود دارد) که در تلاش برای یافتن درمانهای بهینه و حتی شخصی برای بیماریها مورد غربالگری قرار گیرنداین یک تعداد فوق العاده زیاد است و میزان شکست آن زیاد است.

 

به همین دلیل است که شرکتهای داروسازی بزرگ و کوچک علاقه مند به غربالگری مقرون به صرفه و با کارآیی بالا (HTS) هستند ، به ویژه که توسعه پیش بالینی 40 درصد از هزینه معمول 2.5 میلیارد دلاری آمریکا را برای تهیه داروی جدید به بازار اختصاص می دهد.

 

هوک بیو در شانون ایرلند در حال بهره برداری از تخصص تیم چند منظوره خود برای تولید اولین نمونه ها از یک سکوی به نام Enigma HTS است که هدف آن استفاده از فرهنگ های سلولی سه بعدی برای تولید داده های معتبرتر از فن آوری های غربالگری دارویی در توان بالاتر از سیستم های موجود در بازار است.

تحمل انقباض

 

مانند هر تجارت نوپا ، قبل از اینکه درآمد حاصل از فروش وجود داشته باشد ، باید هزینه های اولیه را با دقت بررسی کنیدبرای این منظور ، اقدامی که این شرکت در فروشگاه ماشین تولید اجزای فولاد ضد زنگ و آلومینیوم برای سیستم های نمونه اولیه Enigma انجام داده است ، خرید یک مرکز ماشینکاری 5-محوره Hermle C 250 آلمانی که ساخته شده در آلمان است. همچنین تنها نماینده انگلیس ، ایرلند و خاورمیانه ، کینگزبری نام دارد.

 

مهندس تحقیق و توسعه هوک بیو Shane Devitt توضیح داد: "ما می خواستیم یک دستگاه 5 محوره تولید کنیم تا قطعات را در یک ضربه به جای دو ضربه متوالی ، تولید کند ، زیرا ما باید تحمل ها را به 5 میکرون ± کاهش دهیم و اگر در بخش مجبور شویم که تنش پسماند را حذف کنیم با سختی زیادی مواجه خواهیم بود.

 

وی گفت: "حتی با سوراخ سوراخ شده ، که در آن دقت قطر بوسیله دستگاه برش مشخص می شود ، می تواند جبران خسارت کمی داشته باشد ، اگر مجبور باشد از هر طرف حفر شود تا در وسط قرار بگیرد و این باعث تغییر چشمگیر در جریان سیال می شود.

 

"برخلاف زمانی که نمونه های اولیه در دانشگاه لیمریک ساخته شده است و دارای یک محور 3 محوره VMC است ، اکنون با استفاده از محورهای چرخشی Hermle به صورت خودکار در چرخه قرار می گیرداین امکان را به ما می دهد تا دقت های لازم را داشته باشیم و هیچگونه انقباض ناخواسته وجود ندارد. "

 

 

حدود نیمی از قطعات ساخته شده بر روی Hermle برای ساخت سکوی هوک بیو انیگما چرخشی هستند.


دانیل مورفی ، مدیر مهندسی ، افزود: "ما در آوریل 2019 به ساختمان جدید در شهرک صنعتی اسمیتستاون در شانون نقل مکان کردیم و هرمل نیز به زودی وارد شدما باید حدود 40 قسمت مختلف را برای یک سکوی نمونه اولیه Enigma بسازیم ، که نیمی از آنها به صورت چرخشی بوده و به طور معمول در تراش تولید می شوند.

 

 

یک نمونه اولیه از سیستم غربالگریاز جنس ورق استیل با توان بالا Enigma که در هوک بیو مونتاژ می شود.


وی گفت: "برای جلوگیری از هزینه سرمایه گذاری در یک مرکز چرخش در این مرحله اولیه ، ما همه اجزای سازنده VMC را تهیه می کنیم ، با وجود این که دارای یک میز گشتاور و قابلیت چرخش انتگرال نیست ، زیرا این امر هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

 

"اجزای گرد توسط تراشکاری درون دایره ای تولید می شوند و استحکام هرمل تضمین می کند که کلیه ویژگی ها در معرض انقباض هستند ، به خصوص که قطعات برای ماشین کاری منشوری لازم نیست از یک تراش به VMC منتقل شوند."

 

انتخاب هوک بیو از VMC 5-محوره ی trunnion-type به جای آن که دارای یک دوک دو محوره B یا محور چرخشی باشد ، به دلیل توانایی طراحی ترونیون برای حفظ تحمل های انقباضی کمتر بود.

 

در مقاله آنلاین منتشر شده در وب سایت هوک بیو که توسط صندلی اجرایی پروفسور مارک دیویس ، استاد مهندسی در دانشگاه لیمریک ، مدیر عامل دکتر فینولا کلیف و دانشجوی دکترا در دانشگاه لیمریک ، آن اوسالیوان نوشته شده است. نکته ای که وجود دارد این است که HTS برای غربالگری تعداد زیادی از داروها و ترکیبات دارو برای ارزیابی اثرات آنها بر روی سلول ها ، که پیش بینی آنها دشوار است ، ضروری است.

 

در نتیجه ، آزمایش چنین داروهایی به اندازه یک پروژه مهندسی تبدیل به مسئله پزشکی نمی شود ، که Hermle و Kingsbury با موفقیت به شرکت بیوتکنولوژی برای انجام آن کمک می کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۹ ، ۱۶:۳۹
مهدی باقرآبادی